czwartek, 3 stycznia 2019

Sylwestrowe szczytowanie

W tym dniu sylwestrowym poniosło nas znowu do lasu i to jakiego!? Możliwości przed Sylwestrem było wiele, jednak chcieliśmy spędzić go w raczej kameralnym gronie i koniecznie z widokiem na jakieś miasto witające Nowy Rok fajerwerkami. Po przemyśleniu sprawy wybór padł na Małą Ostrą. W 9 śmiałków wyruszyliśmy na wyprawę. Po perypetiach z oblodzonym podjazdem do Czarnowa od strony Wieściszowic dzięki pomocnym rękom Pana, któremu zakłóciliśmy zabawę ryjąc mu autem podjazd, udało nam się zawrócić i dojechać do celu od Kamiennej Góry i uradować swoją obecnością naszych towarzyszy. Wędrówkę rozpoczęliśmy o godzinie 22:15 spod Agroturystyki "Czartak" w Czarnowie- szlakiem zielonym. Ścieżka okazała się miłym zaskoczeniem. Temperatura oscylująca w granicach -1'C i 10 cm pokrywa śnieżna sprawiały, że las wyglądał iście bajkowo. Świerki i sosny pokryte śniegiem oraz zanurzone w nim jagodziska łagodziły mroczny klimat lasu jaki panuje w nocy, było cicho i spokojnie. Do Skalnika dotarliśmy w 50 minut skąd po zrobieniu kilku fotek zawróciliśmy aby wspiąć się na Małą Ostrą. Na odsłoniętych skałach wiał dość silny wiatr i niestety nie było widać świateł miast i obawialiśmy się że nie będzie możliwości dojrzenia sztucznych ogni. Zeszliśmy więc ze skał by w oczekiwaniu na północ w otulinach świerków podgrzać ugotowany przez koleżankę gulasz :-) (Pycha!!) . Tymczasem przy skałkach zaczął się robić mały tłok. Po spożyciu naszego posiłku i zwinięciu "obozu" i my wspięliśmy się na skały by wraz ze zgromadzoną tam grupą osób wypić szampana i życzyć sobie i innym szczęścia w Nowym 2019 Roku. Tak jak się spodziewaliśmy front, który nadciągnął z zachodu uniemożliwił nam oglądanie fajerwerków jednak atmosfera była tak sympatyczna, że nie czuliśmy rozczarowania. Ok godziny 00:30 rozpoczęliśmy powrót tym samym szlakiem, którym weszliśmy wyraźnie odczuwając zmianę pogody. Momentami padał deszcz a śnieg po którym wcześniej szliśmy zaczął się powoli topić. Około godziny 1:15 byliśmy przy autach gdzie się pożegnaliśmy i wyruszyliśmy do domów w nadziei , że ten Nowy Rok będzie nie gorszy od minionego :-)