niedziela, 16 sierpnia 2020

U źródeł Czarnej Wody

Czarna Woda, rzeczka mająca swoje ujście w Gminie Kąty Wrocławskie, w odległości około 300m od drogi A4. Po 43,82km wpada do rzeki Bystrzycy.
Spacerując po Parku Krajobrazowym Doliny Bystrzycy, często nie zwracaliśmy wogóle uwagi na tę rzekę. Może przez to, że nie ma w niej nic szczególnego, poza samym ujściem, które tworzy charakterystyczne skrzyżowanie cieków wodnych.
W końcu zainteresowaliśmy się, którędy prowadzi jej koryto i skąd wypływa. Wędrując palcem po mapie, doszliśmy do samego źródła i postanowiliśmy zobaczyć na własne oczy, gdzie zaczyna swój bieg.

Najszybciej można do tego miejsca dotrzeć wyruszając żółtym szlakiem od Przełęczy Tąpadła w kierunku Szczytnej. Po przejściu około 3,5km należy zejść ze szlaku w niewielką dolinkę, a tam na jej dnie znajduje się strumyk. Idąc w górę łatwo dostrzec miejsce, z którego wypływa woda.

Zaspokoiliśmy swoją ciekawość i poznaliśmy początek kolejnej rzeki, która w jakiś sposób stała się nam bliższa.

Gdybyście kiedyś chcieli się wybrać do jej źródeł, to miejsce jest oznaczone na wielu mapach w internecie i aplikacjach mobilnych. Cała wędrówka z parkingu na Przełęczy Tąpadła i z powrotem zajmuje do dwóch godzin i prowadzi zdecydowanie rzadziej uczęszczanym szlakiem, od innych w Masywie Ślęży.