sobota, 2 maja 2020

Eksplorujemy wygasłe wulkany

By daleko nie jeździć, a zagwarantować sobie przyjemność z pieszej włóczęgi, wybraliśmy się po raz kolejny do Krainy Wygasłych Wulkanów.
Rozpoczęliśmy na zachodnich rubieżach Myślinowa, by początkowy odcinek przejść niebieskim szlakiem na Górzec, a dalej czerwonym do Bogaczowa.

Znając prognozy pogodowe, zdawaliśmy sobie sprawę, że nie mamy wiele czasu na dziesiątki kilometrów, dlatego postanowiliśmy dalszą wędrówkę przemierzyć po za szlakami.

To był strzał w dziesiątkę. Nie dość, że odpowiednio skróciliśmy dystans do około 20km, przez co uniknęliśmy ulewy, to przekonaliśmy się też, na ile radzimy sobie w nieznanym terenie z gps'em.

Chodząc leśnymi ścieżkami po za szlakami turystycznymi, mieliśmy okazję poznać Wulkany od innej strony. Przeszliśmy kilka ciekawych dolinek, spokojnych i nietkniętych jeszcze przez ogólnie pojętą turystykę.

Zaspokoiliśmy ciekawość i już teraz wiemy, że Wulkany mają w sobie wiele leśnych bezludnych zakątków, które można przemierzać we wszystkich kierunkach, podpatrując przy tym życie dzikich zwierząt.